Melodifestivalen 2008 deltävling 2

Andra deltävlingen flög förbi med buller och bong och vilket startfällt sen... spännande.

1) Ola - Love in Stereo

     Snygga scenkläder och en helt okay låt. Enligt mig kommer den vidare till andra chansen.

2) Lase Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd

     Tråkig låt, tråkigt framträdande, tråkiga kläder... helt enkelt tråkig!!

3) The Nicole - Razborka

     Oj oj oj, snälla kan någon ta av henne från scenen!!

4) Alexander Schöld - Den första svalan

     Han förvånar mig. Lyckades stå på benen under hela framträdandet och fick faktiskt fram några toner oxå så    han kunde genomföra framträdandet. Har kanske vuxit till sig lite sen sist jag såg honom. Låten var oxå helt 

okay och kläderna funkar. Men tyvärr har han inget att sätta emot de erfarna utövarna i detta startfält.

5) Rongedal - Just a minute
    Hm, ja vad säger man. Två medelåldersmän i sort behov av stylingakuten. Låten var dock helt okay och 
medryckande. Jag skickar dem till Andra chansen.

6) Sanna Nielsen - Empty Room
     Mycket vacker låt. Sanna börjar känna sig bekväm på melodifestivals scenen och hon skickas vidare till Globen
av mig.

7) Andra generationen - Kebabpizza slevovitza
    Har inget vettingt att säga om desa. Låttiteln säger allt. Vilket skämt!

8) Johnson & Häggkvist - One Love
     Vilken Duo, vilka kläder, vilket framträdanden. Underbart!!! Till Globen med er!!

Hur gick det då? Jo skandal som vanligt!!
Vidare till andra chansen: Johnson & Häggvist och Ola
Till Globen: Sanna Nielsen och Rongedal

Ser fram emot deltävling tre där mina vinnare heter BWO och Patik Isaksson

Kommentera här: