Tur att jag inte lever på 1800-talet...


...fick testa på det livet inte bara en, utan två gånger då min tvättmaskin bestämt sig för att strejka... Igår kväll fick den för sig att hoppa över tömningen och centrifugeringen när den var full med vatten. Jahopp, öppna luckan för att slänga den dyngsura tvätten i badkaret och handtvätta istället. Efter att ha grojsat lite hittade jag en pil från en skjortkrage som jag misstänkte kunde vara boven i dramat. Körde sen en testtvätt och det fungerade. Jippi. Så imorse skulle jag köra en maskin till, efter 15 min känner J hur det börjar lukta bränt. Vi stänger av maskinen och jag vred den till tömning så jag skulle slippa få en sjö i badrummet en gång till. Mitt i tömningen säger det poff och det börjar ryka. Nedrans oxå, nu har maskinen verkligen gjort sitt. Så det var bara att handtvätta ytterliggare en gång och nu blir det åter tvättstugan igen tills vi har köpt oss en ny tvätmaskin.
1 Tove:

skriven

Nej usch. :/ tycker synd om dig. inte roligt o tvätta för hand o absolut inte i tvättstuga. Inte där ja bor i alla fall :/

Kommentera här: