Det växer i min trädgård =)

Nu har vi kunnat njuta av den underbara vårsolen ganska länge och trädgården börjar vakna till liv.

     
Jag köpte tre stycken cementhjärtan på Maxi, målade dem med en vit lackfärg och dekorerade med en svart lackfärg. De pryder nu entrén till vårt hus. Har även satt ut tre zinkhinkar som jag har dekorerat med lite olika saker, blompinnarna kommer från IKEA.

        
Fick detta fina fågelhus av syster Yster i julkapp, det hänger nu i ett träd utanför huset. En häftig liten detalj är glasmosaiken som är guten nedanför postlådan, brevbäraren ska inte behöva klaga på dåligt numrerat hus inte ;) Tyvärr har det lossnat en sten.. måste få tag på en ny.


  
Jag har planterat jorgubbsfrön och paprikafrön och väntar spänt på att små plantor ska växa upp. Dessa ska jag sen plantera ut i sålådor som vi har i trädården. Det växer ganaska mycket olika växter i min trädgård... svårt att veta vad som är ogräs =/


  
Jag upptäckte förut idag att det bor något i vår damm. En fisk?? Grodyngel?? Ödla?? Vad kan det vara?? Fångade en av dem och det är en ALIEN!!! En ödlelik varelse med svarta prickar och en läskigt platt svans. Någon av er därute som kan tala om det jordiska namnet på denna Alien...

Kommentera här: