Man kan inte ha tur jämt.

Men det är så tråkigt att behöva ringa och tjata hela tiden! Dels hade jag tecknat en gravidförsäkring plus men började misstänka att något var knas när veckorna gick utan att jag fick nåt inbetalningskort, jag menar, pengar vill de ju alltid ha in! Och mycket riktigt, när jag ringde dit hade datorn fumlat bort min ansökan så det var bara att göra om det igen.
Sen när vi blir överlyckliga att någon vill köpa röda faran är självklart registreringsbeviset puts väck! Jahopp, beställa ett nytt som tar en vecka vilket kanske innebär att vi förlorar denna köpare och får betala nästa års skatt till på köpet!
Och slutligen ringer jag Babyproffsen för att höra vart vår vagn har tagit vägen så säger tjejen jag pratade med att den var beställd 14 december med leveransdatum i mitten av februari. Nehe du sa jag, vi var inne i slutet av oktober och beställde den, då sa ni att det skulle ta 2-3 veckor och den 14:e ringde jag och frågade vart den hade tagit vägen. Så tydligen hade de glömt beställa vår vagn och la in beställningen i förra veckan när jag ringde... men nu ringde tjejen till Teutonia och skyndade på leveransen så vagnen kommer antingen på onsdag eller i mellandagarna.
Jaja allt löser sig väl till slut, men det är trist när allt strular!

1 Mamma:

skriven

Lugn och fin lilla stumpan. Det ordnar sig.

Kommentera här: