Riktig vinter i Sälen

Igår kom vi hem igen efter 5 dagar i Sälen. Jag är egentligen ingen vintermänniska, jag vill ha sol och värme!! När vi kom dit snöade det... kom minst 20 cm snö + allt som va innan! Det var så mycket snö överallt, har inte sett så mycket sen.. ja minns inte när.

  
Z inpackad i bilen på väg Norrut... det är mycket snö i Dalarna.


Vi trängde in oss 8 pers och en hund i stugan, slängde på oss skidkläderna och sen bar det upp i backarna. Vurpade ett par gången första kvällen men inga brutna ben iaf =) Varken jag eller J äger ett eget skidställ så jag och svärföräldrarna åkte till Sporttältet och fyndade ett par. Jättebilligt vart det, under halva priset på Ski Industries kläder =)

  
Jag köpte en vit fleecejacka, 280 kr istället för 599 kr. Bruna skidbyxor, 600 kr istället för 1190 kr och vit/brun skidjacka, 900 kr istället för 2290 kr. Vilket kap va =) J fick ett ställ i svart/brunt.

Måste säga att jag ändrade uppfattning om Fjällen lite, det var riktigt mysigt och fridfullt uppe på toppen. Visst var det kallt men med rätt kläder och bra skidlärare så var det faktiskt riktigt roligt. Vi har nog bestämt oss för att göra detta till en tradition och försöka åka 1 gång varje år. Man lär sig ju inte åka skidor genom att sitta i soffan liksom ;)

     

Backarna i tandådalen och utsikten från stugan. Ser ni fjällstugen där uppe på toppen?? Där har jag varit =) Precis brevid ser man Väggen, värsta backen i Hundfjället... den har jag INTE åkt =) Z trivdes jättebra i Fjällen =)
1 Annie:

skriven

Hej Mia! Tack tack. Hur är allt med dej? Nån bebis på gång;-)

Kommentera här: