Samlandet förstör mitt liv



Är det här mitt hem inom några år???
Såg ett avsnitt häromdagen av denna realityserie och blev nästan lite rädd för mig själv.
Kände igen mig i så många aspekter. Detta kan bli resultatet av mitt köpberoende. I min walk-in closet står det 3-4 IKEA kassar fulla med grejer jag har handlat som jag aldrig har använt. Antingen har jag köpt det för att det är billigt, jag har alltid velat ha en sån grej och nu fick jag tillfälle eller så har jag en tanke för vad grejen ska användas till men har helt enkelt inte hunnit inreda med den ännu =/ Ibland kommer jag på mina kassar och går igenom dem, får lite idéer och inreder lite, men vissa grejer har legat i dessa kassar i flera år nu.
Enligt detta program är samlandet ett beteende som måste brytas, en psykisk tröskel man måste komma över. Samlare dras till föremål i butiker, åsynen av just det föremålet blir för mycket och väcker en måste ha känsla i kroppen. Okej, detta beteende måste brytas innan mitt hem förvandlas till en katastrof!!

Kommentera här: