Limbo

Måste dela med mig lite om min helt underbara son. Varje kväll har vi kvällsmys i soffan innan läggdags, en kväll blev det av en händelse att vi kikade på Total Blackout där en av momenten var att dansa limbo i mörkret. Ett par dagar senare kommer lillkillen in till mig i sovrummet och dansar limbo!! Han böjer ryggen bakåt sådär precis som man gör. Det har blivit lite av en grej hemma hos oss nu, och säger vi ordet Limbo så går han ner i position och kör sitt race. Men häromdagen, flera veckor efter att vi såg programmet sist, hade vi på det i bakgrunden när vi lagade mat. Hör o häpna när Limbomusiken kör igång och han går ner i position o börjar dansa!!!

Dels förundras jag något så otroligt att han först måste ha gått ett par dagar och funderat på detta innan han kom på hur man gjorde och visade mig. Men även att han flera veckor senare kopplade ihop dansen och musiken. Det är helt otroligt, trodde inte att ett barn på 17 månader tänkte i dessa banor. 1,5 år som mamma har givit mig mycket mer erfarenheter och kunskap än alla dessa år som jag har jobbat med barn=)
Min älskade lilla plutt!

Kommentera här: