Ofrivilligt barnlösas dag

Det finns de som aldrig får fira Mors/Fars dag, som aldrig får uppleva det fantastiska med att ha en liten minimäniska växa i magen. Några starka människor kämpar för att få igenom De ofrivilligt barnlösas dag, och den ska firas dagen innan Mors Dag, DVS på Lördag 28/5.

Var 6-8:e par i sverige har svårt att bli gravida och många tystar ner det och vågar inte prata om det. Jag var en av dem. Kände mig ensamnast i världen. Kunde inte förstå varför vi aldrig fick en bebis när ALLA andra runtomkring fick det. Vi var tvungen att vända oss till en klinik och två LÅNGA år senare flyttade han äntligen in i min mage, min lilla söta bebis =)

Många tar det förgivet, och jag blir så ledsen och frustrerad när de inte tar hand om det lilla livet som lever där inne. Som lever på som vanligt och inte förstår att allt du gör påverkar den lilla bebisen på inte alltid så positivt sätt. Det finns många kvinnor som är beredda på att offra allt för att få en liten bebis, ta tillvara på den gåva du har fått och vårda den ömt!

www.barnlangtan.com

Kommentera här: