För sent att dra sig ur??

Dagen D närmar sig med stormsteg och det börjar kännas riktigt jobbigt nu. Visst längtar jag efter det lilla knytet och nu har jag så ont så jag vill bara att bebis kommer nu. Men jag är fruktansvärt nervös och mår dåligt över tanken att lillkillen ska lämnas. Tänk om han sitter och gråter i 6-10 timmar. Känner sig övergiven och förstår inte alls varför vi måste åka. Tänk om barnvakten får förhinder och föräldrarna inte hinner fram i tid.

Eller om något är knas med bebis och vi måsta stannan på sjukhuset och jag får inte träffa lillkillen på jättelänge =( Jag går och känner efter minsta lilla tecken för att hinna ringa föräldrarna i tid, men vill heller inte ringa i onödan, har ju värkar var och varannan dag.

Anade inte att det skulle vara så jobbigt det här...

Kommentera här: