6 veckor och syskonvagn??

Den här graviditeten springer iväg och det är mindre än 6 veckor kvar nu. Vagnen är tvättat och bäddad, skötväskan är tvättad, bebiskläderna framrotade ur garderoben. Köpte sköljmedel idag så kläderna kan tvättas i helgen och packas ner i bebisens väska. Lillkillens väska är packad och redo för när det blir dags att åka in. Vi har nog lagt ner tanken om vagga och far till IKEA på söndag för att köpa en spjälsäng, kuddar, täcken m.m. Man tror man har allt, men när man börjar tänka efter behövs det ju även lite mer av vissa saker... lakan, spjälskydd etc. Vill få klart allt nu så jag kan koppla ifrån det och bara umgås med lillkillen den lilla tid som är kvar.

Nu är stora frågan syskonvagn?? Jag far ju runt ganska mycket själv och att dra två vagnar är inte det lättaste. Lillkillen är inte stor nog att stå på ståbräda och behöver fortfarande kunna sova dagtid när vi är iväg... men vagn är ju dyrt!! Jag vill heller inte göra mig av med vagnen vi har då jag är supernöjd med den och kan vara skönt att ha om jag åker med bara bebisen och slippa dra syskonvagn. Ja jag vet, jag är lite vagntokig!! Skulle kunna ha en vagn till varje tillfälle, bara förvaringsplats som saknas ;)
Jag har hittat en modell jag kan tänka mig, det är en Britax b dual som kan byggas ihop lite hur man vill. Den är snygg, smidig och helt i min smak =)


Kommentera här: