Vi har blivit med syskonvagn

Äntligen har vi fått tag på en syskonvagn. Det har varit mycket letande, forskande och provsittande innan vi till slut fick tag på en vagn.

Har tidigare skrivit om Britax B-dual, då jag främst var ute efter en tandemvagn för att enklare ta mig fram i affärer och genom dörrar. Men vid närmare kontroller insåg jag att den är helknasig. Bebisen sitter ju nästan nere vid marken och tanken på allt som kan skvätta upp på den eller tappas i huvudet gjorde att jag började tänka om. Visst bebisen kan även läggas i den övre delen med då sitter syskonet och stirrar rakt in i enheten och ser inte så mycket =/ Ne, bort med den.


Nästa vagn jag fastnade för som uppfyllde mina krav var City select, men den fick oxå g bort iom att det inte gick att kombinera den på det viset jag vill ha. Men snygg är den =)


Till slut hittade jag den. vagnen med stort V och som jag har letat efter denna!! Hittade ingen häromkring till ett vettigt pris, sen en dag uppenbarade den sig framför mig, min Bozz Allround. Jag kan ha junior mot mig både i liggdelen och senare i sittdelen fast lillkillen åker framåt, precis som jag vill ha det!
I går blev den hemkörd till oss för att vi skulle kunna klämma och känna lite på den, testa genom dörrar, och provpacka in i bilen och framför allt testa så lillkillen sitter bekvämt. Den klarade alla testen så vi slog till.
Idag har jag putsat på min juvel och förhoppningsvis har alla delar torkat till imorgon så vi kan ta premiärturen =)
1 Josse:

skriven

Va skönt att du blev nöjd och att den funkade bra för er! Glömde säga att du kanske ska smörja hjulen lite, den har ju stått still sen i vintras. Kram

2 Maria:

skriven

Det är redan ordnat ;)

Kommentera här: