Vi tänder ett ljus i advent

Igår kväll besökte vi julmässan på slottet. Hade dock lite för höga förväntningar och jämförde med "Gammeljul" från när jag var liten så jag blev tyvärr inte imponerad och det dröjer nog några år innan vi besöker det igen.

Idag inledde pojkarna dagen med att tillverka egna böcker. De ritade glatt och jag bidrog med att häfta ihop papper och skriva dit deras text.
Sen gick vi ner, tände första ljuset och åt tomtegröt. Nu börjar den mysiga tiden med pyssel och julbak. Jag älskar julen ❤️

Helgen har för övrigt ägnats åt att putsa fönster och hänga fram några julstjärnor. Det tar mig ungefär ända fram till jul att få till allt pynt o piff men det är det värt när jag ser lillkillens glänsande ögon i längtan efter tomten.

Vi hängde även upp den nya fågelfröbehållaren som lilleman o jag var och handlade igår. Behållaren för talgbollar köpte jag för ca 8 år sedan på en julmarknad. Den har tyvärr snart gjort sitt så om någon vet vart jag kan köpa en ny får nu hojta!

Första advent innebär oxå glöggpremiär. Min favorit är helt klart Per Mobergs, och jag lär väl avverka några flaskor innan julen är slut.

Kommentera här: