Renoveringen utav hallen

Vilken fantastisk sommar det har varit men så fort vi kliver in i augusti kommer höstkänslorna med kallare vindar och mörkare kvällar. Det slår aldrig fel, samma visa varje år men endå känner man sig aldrig riktigt redo för hösten.
Innan sommaren blev renoveringen av hallen klar och jag tänkte visa er hela utvecklingen. Hur det såg ut när vi köpte huset, renoveringen vi gjorde för 10 år sedan och renoveringen vi gjorde i år.
 
När vi köpte huset var hallen väldigt färgstark, rätt häftigt men inte alls vår stil så det blev vårt första projekt när vi flyttade in i huset.
 
Vi målade väggarna i kaffe latte, slet bort plastmattan och fick fram ett fantastiskt trägolv som vi slipade och betsade nötbrunt .Trappan målades vit och inredningen gick mest i svart.
 
Men nu var det verkligen dags att fixa till hallen igen. Nu vill jag ha in ljusa färger i mitt hem och inreder som jag nämnt tidigare gärna i vitt, grått och ljusrosa. Jag älskar att blanda moderna designprylar med gamla loppisfynd som tillför lite känsla och hjärta.
Vi målade väggarna vita och valde att behålla den vita trappan, la in ett drivvedsgolv och bytte ut möbler och inredning. Vi satte upp en panelvägg som ger en gedigen känsla och skapar ett djup i rummet med hjälp av speglar.
Som barnfamilj är behovet av förvaring väldigt stort så en stor byrå som sväljer mycket var ett måste. Dessutom blev det ett eget klädskåp till barnen med förvaring ovanpå. Sen var det det här med skoförvaring... jag är alldergisk mot skor som ligger innanför dörren som man måste kliva på, eller ligger i en hög på en såkallad skoställ. Jag fick en idé om att kombinera skoförvaring och väskhylla och tillverkade en egen kombination med kubhyllor och filtkorgar och jag blev så nöjd! Jo vi har mer än ett par skor var, men dessa ligger i lådorna under klädskåpen. Ordning och reda!
Vår hall är ganska stor och det var bland den största anledningen till att vi köpte huset <3
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
1 Mamma och Mormor:

skriven

Det är såååå fint !

Kommentera här: