Min inredningsnisch är kontraster

(null)
 
(null)

Jag är en tjej som älskar kontraster, de här övergångarna mellan årstiderna. När första snön faller och rosorna fortfarande blommar, eller när vårsolen värmer och fåglarna kvittrar fast marken är snötäckt och det är full aktivitet i pulkabacken.
Mörka byxor till ljus tröja, eller en romantisk klänning med tuffa accessoarer. Kallt blonderat hår med en mörk utväxt, ja vi fattar. Det här speglar även av sig i mitt hem och min inredning. Jag har ett gammalt hus som vi ständigt renoverar och tillför det senaste moderna men jag vill ändå bevara känslan av det gamla och visa lite av husets historia.
Jag utgår från tre grundtankar kring rummet:
*KÄNSLA - vad ger rummet mig för känsla och vad vill jag förmedla i detta rum?
*TYDLIGHET - det ska tydligt synas att var sak har sin plats, det ska vara enkelt och överskådligt både för familjen och våra gäster.
*FUNKTION - Vad ska rummet användas till? Inredningen ska vara funktionell och fungera för alla som bor i huset.
 
Jag inreder gärna med en blandning av gammalt och nytt, speglar och ljuskällor för att skapa kontraster och få så där varmt hemtrevligt. Jag fokuserar på detaljer och lägger gärna till något extra exklusivt tillsammans med en vanlig IKEA möbel. Men det viktigaste är att sätta min personliga prägel i huset där både jag och min familj kommer trivas.

Kommentera här: