Början på något nytt

(null)
 
Det blev ganska hastigt inpå och jag hade bara fyra! dagar på mig att fixa till huset inför värderingen. Äntligen inleder vi projektet som vi har funderat på så länge! Ritningarna är skissade och nästa steg var nu en omvärdering av huset. Det här var så rätt läge och jag känner mig verkligen laddad inför allt jobb som väntar.
 
Delat med mig av lite tips, hur jag tänkte inför husvärderingen:
* Plocka undan onödiga prylar som ger ett rörigt intryck. Frigör ytor och lyft fram husets potential.
* Städa! Damma, tvätta fönster, svabba golv o skrubba kök o badrum. Man vill att personen som värderar huset ska mötas av ett rent och snyggt intryck.
* Styla med snittblommor, frukter, ljus, kakor eller annat fint som stimulerar det visuella.
* O glöm inte dofter! Så viktigt för att skapa ett bra intryck. Koka kaffe eller värm på lite bullar eller liknande strax innan värderingen så doftar huset så där hemtrevligt som det bara kan bli, men var aktsam med starka dofter av rengöringsmedel, parfym eller doftljus vilket istället väcker tankar att man försöker dölja någon otrevlig lukt.
 
 

Kommentera här: