Ångra aldrig något...

En klok man sa en gång att man ska leva sitt liv som man vill, följa sin egen väg och aldrig behöva ångra något.
Mannen i fråga förlorade sin fru och sina barn i Tsunamin för 10 år sedan och det förändrade hela hans livsfilosofi.

Nu är det 7 år sedan min cancer upptäcktes, jag hade tur och idag är jag friskförklarad men den upplevelsen förändrade mig.

Precis som mannen omvärderade jag livet. För mig är det väldigt viktigt med familjetid, jag vill göra saker tillsammans och ta tillvara på varje minut av dagen. Jag har blivit mer positiv att prova nya vägar och jag är värd att få leva lycklig!

Men sjukdomen satte även djupa ärr, både fysiska och psykiska och rädslan att drabbas igen gnager konstant i mitt huvud. Det är först nu jag kan utala ordet högt och prata om det utan att få hjärtklappning o börja böla. 

Livet är skört och man vet aldrig när  någon rycks ifrån en. Va rädda om varandra, visa hur mycket dina nära betyder, gör det du tycker är roligt och tillåt dig själv att vara lycklig, det är mitt nyårslöfte <3

Kommentera här: