Jag tappar mitt hår!

(null)

Jag har alltid haft tjockt hår. Riktigt tjockt hår, så tjockt så jag fått åka till frisören för att tunna ur det. Men det har varit fint och starkt.

Det senaste året har håret rasat av mig. Jag har dagligen dragit bort stora hårbollar från borsten och det har varit en sjö av hår på golvet. Jag märker en otrolig skillnad i tjockleken, det börjar kännas tunnt, jag kan nästan ana kala fläckar och börjar få lite smått panik!

Jag vet att håret går igenom olika tapperioder och växtperioder men jag kände att tapperioder aldrig tog slut! Så jag fick tips om att äta Priorin men tyckte de var rätt dyra så testar nu ett annat kosttillskott som ska gynna både hår, hud och naglar. Det är ju inte helt fel att även huden och naglarna får lite kärlek.

Jag har ätit tabletterna i drygt tre veckor och märker faktiskt skillnad! Tappar knappt något hår alls nu, naglarna är starkare och känns som huden har mer lyster. Tillfällighet eller om det är tabletterna vet jag inte. Kan säkert också ha att göra med att jag har ökat min träning och har inte alls samma stress kring mig i livet just nu. 

I och med detta har jag även blivit mer noga med vilka produkter jag använder i håret och jag har verkligen fastnat för produkterna jag fick testa från Love Beauty and planet som jag nämnt tidigare. Produkterna finns att köpa på diverse apotek, kostar en del men är väldigt dryga. Jag har nog haft mina flaskor ett halvår nu, och har typ hälften kvar! Och jag som i princip endast tvättar mitt hår en gång i veckan kan inte tänka mig några andra produkter! Jag har äntligen blivit av med mitt mjäll, håret känns fräscht och inte alls flottigt och smutsigt som man annars kan tänka sig efter en vecka med träningar. 

Detta är inget samarbete utan vill enbart tipsa om dessa underbara produkter!

(null)


Kommentera här: