Granen står så grön och grann

Igår klädde vi äntligen granen här hemma, som pojkarna har längtat! Det blev en väldigt mysigt kväll. Först var vi på Luciafirande på skolan, följt av lite fikande på medhavd fika. De var så fina och fantastiskt duktiga barnen. Det var rätt kyligt och jag frös lite om tårna måste jag säga men det ska ju va kallt på Lucia!

När vi kom hem tände vi brasan för att tina upp lite sen klädde vi granen. Jag ansvarade för ljus och glitter, mannen satte stjärnan i topp (lillkillen fick försöka först med resultat i att granen vippade) och barnen hade huvudansvaret för kulor och diverse dekorationer. Den blev superfina och man kan väl aldrig få för mycket pynt på samma ställe <3

 
I år ville jag ha en korg till granen för att få den att passa in lite mer i inredningen. Hittade en lövkorg på Jula som fick duga. Ville egentligen ha den i en annan färg, men får spraymåla den till nästa jul. Bockarna fick flytta upp i granen så länge med risk för att bli uppäten av hunden annars. Ska pysslas några "paket" som ska se fina ut under granen, sen har jag hittat en tomte och kälke på Dimoda så jag så gärna skulle vilja ha!
Bild lånad från Jula.se
Bilder lånade från Dimoda.se

Kommentera här: