Hej mitt vinterland

 

 

Förra julen gav jag pojkarnas förskolepedagoger ett egentillverkat vinterlandskap. Jag hann aldrig göra något till mig själv men förra helgen hittade jag den perfekta lyktan och tänkte nu visa er hur jag gör.

 

Lyktan köpte jag på EKO och ljusslinga hade jag hemma. Jag föredrar batterislingor och fäster slingan inuti lyktan på önskat vis. Här använder jag klet och trycker dit slingan men funkar även med limpistol om man har det. Eftersom lyktan är i trä fäste jag en liten nubb i taket där jag kunde hänga batteridosan och den överblivna slingan utan att den syns.

 

Sen fäster jag små julgranskulor köpta på Rusta i taket och glassidorna. Även här fäster jag med klet förutom i taket där jag har trätt tråden genom "lufthålen". Sen häller jag i snöflingor som jag köpt en påse på ICA som räcker hur länge som helst!

 

Och sen i med önskad inredning. Jag valde den härliga Tomtefamiljen jag köpt på en julmarknad för massa år sedan, jag älskar den och den får symbolisera min familj ❤️
Kälken och skidorna hittade jag i min lokala blomsterhandel som har hur mycket kul grejer som helst till oss som älskar att pyssla.
Lycka till med ert vinterlandskap :)

 

Kommentera här: