Luxurious Lashes

(null)
 
(null)
 
Nu är det snart ett år sedan jag gick på min första fransförlängning. Jag har visserligen rätt hyfsat fina fransar egentligen men väldigt ljusa så jag tyckte det kunde vara kul att testa, lagom till badsäsongen och slippa dessa vattenfasta mascarorna som ger mig sån klåda.
 
Jag valde volymfrasar med böj för jag var ute efter den där wow-känslan, och första dagen kändes det så konstgjort och jag upplevde att fransarna för långa så jag såg dem i övre synfältet hela tiden och fick nästan panik och ville slita bort dem. Efter några dagar vande jag mig och idag är jag beroende av dem. Fast jag tycker nästa de är finast efter någon vecka när de sitter lite glesare så egentligen kanske singelfransar skulle passa mig bättre.
 
En fransförängning innebär att en frans limmas på din egna frans så de sitter kvar tills du tappar den, och man tappar ungefär 3-4 fransar om dagen! Med volymfransar innebär att det limmas på tre fransar på en frans, och vid singelfransar limmas det endast på en frans.
Jag har gått till samma fransstylist under året och är sypernöjd med henne, har fått några andra ibland vid akuttider eller sjukdom och har inte alls känt mig lika nöjd efter behandlingen.
Det så skönt att vakna upp och känna sig fin varje morgonen och jag kan verkligen rekomendera en timmes avkoppling på salongen med värmestol och lugn musik, lyxigt!
1 Mamma:

skriven

Du är värd all avkoppling du kan få. KRAMAR!

Kommentera här: